Tehnologija in vozila v flotah se posodabljajo in varnost se izboljšuje. A kljub temu, število nesreč ostaja nespremenjeno. Višanje stroškov na nesrečo pomeni zasrbljujočo informacijo za podjetja s floto. Pravilno upravljanje in proaktivno posvečanje izboljšanju varnosti lahko bistveno vpliva na končni izračun stroškov nesreč flotnih vozil.
Varnostni ukrepi niso enkratni dogodek. Varnostni sistemi se neprestano posodabljajo. Odgovornost upravljavcev voznega parka je, da skrbijo za neprekinjeno izboljšavanje varnostnih ukrepov, saj drugače podjetje naleti na posledice tako imenovanih stroškov ignoriranja. Sem spada finančna izguba, ki nastane v primeru, ko podjetje ne pripravi strateške poslovne investicije, ki bi izboljšala operativno učinkovitost, ali v tem primeru – varnost.
Razlika med strateškima pristopoma, imenovanima: stroški ignoriranja (COI) in donosnost naložb (ROI)
COI (ang. Cost of Ignoring) – ali stroški ignoriranja – se lahko štejejo kot znesek izgubljenih prihrankov, ki nastanejo, če podjetje ne izvede strateške poslovne naložbe, ki bi sicer izboljšala operativno učinkovitost. Z drugimi besedami, za upravljavce voznega parka se lahko šteje kot povečanje obratovalnih stroškov, ki so posledica nepravilne uporabe telematike (ali v nekaterih primerih popolnega pomanjkanja telematike).
Čeprav ima COI enak strateški cilj kot njegov bolj znan bratranec ROI (ang. Return on Investment) – ali donosnost naložb – obstaja nekaj bistvenih razlik, kot so predstavljene v spodnji tabeli. Če povzamemo, je pristop stroškov ignoriranja osredotočen na zmanjšanje stroškov poslovanja, medtem ko je donosnost naložb usmerjena v čim večje povečanje prihodkov.
Če povzamemo, stroški ignoriranja posodobitev opreme, procesov in drugih dejavnikov na delovnem mestu v kratkem res prinesejo začasno pozitivne finančne rezultate, vendar pa s seboj potegnejo riziko večjih stroškov, ki bodo nastali kot posledica tehničnih in programskih okvar, nesreč, zavarovanj, itd.
4 načini proaktivnega zmanjšanja stroškov upravljanja flote
Obstajajo štiri posebna področja, kjer lahko najdemo prihranke: varnost, gorivo, vzdrževanje in produktivnost. Oglejmo si vsako podrobneje.
1. VARNOST (zmanjšanje števila prometnih nesreč): Vsaka nesreča, povezana z delom, delodajalce stane od 10.000 do 500.000 EUR, odvisno od resnosti nereče. Zavarovalnice so podale informacijo, da se pri vozilih, ki uporabljajo, oziroma imajo vgrajeno dodatno varnostno telematiko, število nesreč in stroškov zmanjša kar za 50%.
2. GORIVO (nadzor stroškov porabe goriva, glede na način vožnje): Ministrstvo za energijo v ZDA poroča, da hitro pospeševanje in močno zaviranje lahko povečata porabo goriva do 33% pri vožnji po avtocesti in 5% na mestnih cestah. V kombinaciji z učinkovitimi pobudami za usposabljanje voznikov za zmanjšanje agresivne vožnje in telematiko, se stroške goriva lahko zmanjša do 14%.
3. VZDRŽEVANJE (zmanjšanje popravil in vzdrževanja): načrtovano vzdrževanje je standardni del lastništva vozil, vendar pa nenačrtovana popravila zaradi agresivne vožnje in zlorabe vozila spadajo v kategorijo nepotrebnih stroškov. Stroški, ki so posledica manj načrtovanih vzdrževalnih servisov, znašajo od 400 do 700 EUR na dan. Telematična tehnologija podjetju pomaga zmanjšati tako načrtovana, kot tudi nenačrtovana popravila in vzdrževanja vozil do 14%.
4. PRODUKTIVNOST (povečana učinkovitost delovne sile): Nadomestilo voznika je pogosto velika sestavina skupnega operativnega proračuna flote. Raziskave na trgu kažejo, da lahko telematika poveča produktivnost delovne sile in zmanjša stroške dela do 12%.
Telematika bistveno pripomore k boljšemu finančnemu planu in izboljšanju varnosti vozil voznega parka. Najboljša tehnologija na slovenskem trgu, ki proaktivno izboljša upravljanje voznega parka in uresničuje prihranke, opisane zgoraj, je GEOTAB.
S klikom na besedo GEOTAB si lahko preberete podrobnosti telematike in si naročite svoj paket.