Podatki, ki temeljijo na telematiki, pomagajo upravljavcem voznega parka zmanjšati tveganje v javnem sektorju, kjer sta varnost in učinkovitost ključni.
Upravljanje tveganj v javnem sektorju, ki se sooča z mnogimi izzivi, ki so temeljito spremljani v javnosti, je ključno za dologoročen uspeh na področju upravljanja voznega parka. Med temi izzivi so ohranjanje varnosti državljanov in zagotavljanje ključnih storitev ter učinkovita poraba sredstev davkoplačevalcev. Vozni parki v javnem sektorju usklajujejo te odgovornosti in hkrati skušajo upravljati z z njimi povezanimi tveganji, ki nastanejo med opravljanjem dejavnosti v skupnosti, tako za njihovo opremo kot tudi voznike.
Podatki telematike lahko pomagajo ohranjati tveganja pod nadzorom ter hkrati pomagajo voznim parkom doseči oprijemljive in merljive rezultate. Tu so štirje načini, kako telematika lahko pomaga voznim parkom v javnem sektorju upravljati njihove ravni tveganja.
Zaščita zaposlenih in skupnosti, ki jim služijo
Varnost je najpomembnejša tema, ki jo ima v mislih večina upravljavcev voznih parkov v javnem sektorju. Prometne nesreče na cestah so v Združenih državah Amerike vodilni vzrok smrti za ljudi v starosti od 1 do 54 let. Varnost na cestah je ključnega pomena tako za voznike kot tudi za državljane, zato upravljavci voznih parkov neprestano iščejo načine za izboljšanje stopnje trkov, idealno doseganje ničelne stopnje.
Spremembe voznih navad so dobro izhodišče, pri tem pa lahko podatki telematike pomagajo uvesti nove varnostne ukrepe. Poročanje o uporabi varnostnih pasov, spoštovanje omejitev hitrosti, vožnja brez motenj ali uporaba mobilnih telefonov so ključnega pomena za varnejšo vožnjo. Z večjo preglednostjo tveganj in poročili o varnosti ter ocenami voznikov je omogočeno usmerjeno usposabljanje voznikov na podlagi dejstev, ne mnenj.
Vzdrževanje opreme in vozil v odličnem stanju zmanjšuje tveganje za trke ali nevarne okvare. Telematika ima dokazano prednost pri proaktivnem prepoznavanju vozil, ki potrebujejo vzdrževanje. To pomaga zmanjšati tveganje tako, da upravljavce voznih parkov obvešča vnaprej in na daljavo o napakah motorja, ravneh olja ali hladilne tekočine ter stanju zavor, da vozila ostanejo v optimalnem delovnem stanju. Napovedi glede zavor omogočajo upravljavcu voznega parka, da na daljavo zazna stanje vozila in njegovo sposobnost ustavljanja v razumni razdalji. Po podatkih Nacionalne uprave za varnost prometa (NHTSA) je več kot petina nesreč, ki jih povzročijo težave povezane z vozilom, povezana s zavorami. Informacije telematike, kot je ocena stanja vozila, omogočajo upravljavcem voznega parka, da odstranijo vsa tvegana vozila s cest.
Izpolnjevanje ali preseganje pričakovanj glede storitev
Nobeno javno podjetje ne želi biti kaznovano zaradi neizpolnjevanja svojih obveznosti glede storitev. Dosledna raven storitev je temeljni del njihovega dela v skupnosti. Telematika omogoča celovit vpogled v vse dejavnosti na cestah, ki jih izvaja javno podjetje, in zagotavlja, da so izpolnjeni standardi storitev. Naj upravljanje tveganj v javnem sektorju s pomočjo podatkov rezultira v višjem nivoju storitev za prebivalce.
Sledenje skladnosti storitev v realnem času z interaktivnimi zemljevidi zagotavlja upravljavcem voznega parka zagotovilo, da bodo izpolnili svoje obveznosti. Za ponavljajoče se procese je mogoče določiti merila produktivnosti, hkrati pa je mogoče identificirati tudi področja za izboljšave.
Za zagotavljanje preglednosti glede operacij na področju javnih del omogoča platforma Citizen Insights podjetja Geotab službam, da delijo trenutne statusne informacije o dokončanju določenih cestnih dejavnosti. Javno podjetje lahko vzpostavi zaupanje prek odgovornosti, tako da omogoči skupnosti, da vidi, kdaj je bila cesta očiščena snega ali kdaj so odpadki pobrani. Takšna raven preglednosti deluje tudi kot varovalo, da javno podjetje ne tvega, da bi se izneverila svojim standardom storitev, in lahko zagotovi dejansko dokazilo, da so storitve izvršene vrhunsko.
Zmanjšanje stroškov zavarovanja
Ko gre za stroške zavarovanja, obstajajo nekateri parametri voznega parka, ki so zunaj nadzora upravljavca. Velikost voznega parka, vrste vozil v voznem parku in zgodovina preteklih trkov ali zavarovalnih zahtevkov lahko prispevajo k višjim premijam zavarovanja. Vendar pa bi z upravljanjem tveganja v javnem sektorju skozi varnejšo vožnjo morali stroški zavarovanja voznega parka padati.
Določena voznikova vedenja, kot so hitro pospeševanje, trdo zaviranje in prekoračitev hitrosti, predstavljajo tveganje, ki vpliva na določanje zavarovalnih premij, skupaj s kontekstualnimi podatki, kot so vožnja v mestu proti vožnji na podeželju, stanje cest, čas dneva in prometna zgoščenost. S telematiko, ki zagotavlja realne podatke in realističen pogled na tveganje, se lahko upoštevajo popusti pri premijah. Uporaba tehnik usmerjenega usposabljanja na podlagi podatkov za nadzor agresivnega vedenja bi morala zmanjšati tveganje trkov, kar vam omogoča, da se s ponudniki zavarovanj pogajate o nižjih stroških premije. Vključevanje tečajev usposabljanja voznikov pomaga okrepiti zavezanost upravljavca k varni in učinkoviti vožnji v očeh zavarovalnice.
Vozni parki, opremljeni z nadzornimi kamerami na armaturni plošči, omejujejo tvegano vožnjo, vključno z nevarnim približevanjem, zapuščanjem voznega pasu ter vožnjo v stanju zaspanosti ali z moteno pozornostjo. Nadzorne kamere na armaturni plošči tudi zagotavljajo nedvoumne dokaze v primeru trka in lahko zmanjšajo stroške morebitnih zavarovalnih zahtevkov.
Reševanje zahtevkov in zmanjšanje poravnav v sodnih sporih
Sodni spori žal niso redkost pri voznih parkih javnih podjetij, ne glede na upravičenost zahtevka. Podatki telematike lahko služijo kot orodje upravljanja voznega parka za spopadanje s takšnimi zlorabami, na primer, ko državljani trdijo, da cesta ni bila posuta s soljo ali da je poškodba na zasebnem vozilu nastala zaradi snežnega pluga ali smetarskega tovornjaka. Trki se zgodijo, čeprav upajmo manj pogosto, s pravilnim usposabljanjem voznikov glede varnosti in rednim poročanjem. Telematika pomaga sestaviti celotno sliko, ki prikazuje, kaj se je zgodilo med trkom.
Rekonstrukcija dogodka trka je funkcija, ki jo ponuja Geotab in omogoča uporabnikom, da si ogledajo, analizirajo in interpretirajo podatke o trku. Ta funkcija je izjemno močna pri predstavljanju dejstev, ki prikazujejo položaj in točko trka v voznem parku, skupaj s pomembnimi informacijami, kot so hitrostni profili, obrati na minuto in podatki pospeškometra med trkom. Obnovitev dogodkov, povezanih s trkom, je ključnega pomena pri zavarovalnih zahtevkih in zaščiti pred morebitnimi sodnimi spori.
Bodite varni z uporabo telematike
Vodenje voznega parka javnega sektorja ne sme biti tvegan podjem, saj telematika zagotavlja varovalo. S pomočjo poročanja in vpogledov, ki jih omogoča obdelava podatkov, se lahko zgradi učinkovita strategija za zmanjšanje tveganj voznega parka v javnem sektorju. To vključuje izboljšanje varnosti voznikov in omejevanje vpliva trkov.
Vsebina celotnega članka je prevod članka z naslovom “4 major benefits of telematics for risk management in the public sector”, dostopnega na tej povezavi (klik).